Kliendi motiveerimine ja aktiveerimine (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)

Lisa kalendrisseKliendi motiveerimine ja aktiveerimine (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)20-02-2025 00:00trueKliendi motiveerimine ja aktiveerimine (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)Sihtgrupp:* tegevusjuhendajad, tugiisikud, hooldustöötajad*...Tartu Tervishoiu Kõrgkool (Nooruse tn 5, Tartu)

Toimumiskoht: Tartu Tervishoiu Kõrgkool (Nooruse tn 5, Tartu)
Toimumisaeg: N, 20. Veebruar 2025
Osalemistasu: 80,00€
Korraldaja: Tartu Tervishoiu Kõrgkool

Sihtgrupp: tegevusjuhendajad, tugiisikud, hooldustöötajad
Maht: 8 akadeemilist tundi

Koolituse läbinu teab kliendi motiveerimise ja aktiveerimise põhimõtteid ja osakb neid rakendada kliendiga töötades.

Koolitusele on oodatud töötavad ja õppivad tegevusjuhendajad, tugiisikud, hooldustöötajad.

Nõuded õpingute alustamiseks: Omandatud tegevusjuhendaja või hooldustöötaja kutse või tasemekoolitus läbimisel, sh hetkel õppivad või lühikoolitus läbimisel.
Omama valmisolekut jagada enda kogemuslugusid teistega.


Õppekavarühm: eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
Õppemeetodid: eneserefleksioon, grupitöö, rollimäng, videode analüüsimine, harjutused, töölehtede täitmine ja analüüsimine.

Soovituslik õppematerjal:

https://hoolidesjahoolitsedes.ee/13-kuidas-aitajana-ise-vastu-pidada/
Pajuri, T. (2018). Eriline maailm. Kirjastus Avita.
Hollander, D. ja Wilken J.P. (2017). Kuidas klientidest saavad kodanikud. Taastumise ja kaasatuse toetamine CARe metoodika abil. Duo Kirjastus.
Rollnick, S., Miller, W.R., Butler, Ch.C. (2008). „Motiveeriv intervjueerimine tervishoius“
https://www.tartu.ee/data/Motiveeriv%20intervjueerimine%20tervishoius.%2...

 

Teemad

Auditoorne töö (8 akadeemilist tundi)

  • Motiveerimise ja aktiveerimise põhimõtted klientidega suhtlemisel. Koostöö võimalused
  • Kliendi motiveerimine. Motiveeriva intervjueerimise metoodika
  • Kliendi taastumise toetamine. CARe metoodika
  • Kliendi aktiveerimine igapäevaelu toimingutes

 

Õpiväljundid

  • teab kliendi motiveerimise ja aktiveerimise põhimõtteid
  • oskab kasutada vähemalt ühte meetodit kliendi motiveerimisel/aktiveerimisel
  • oskab klienti aktiveerida igapäevaelu toimingutes.

 

Nõuded õppe lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja -kriteeriumid    

Hindamiskriteerium: Õppija osaleb terve koolituspäeva ja teeb aktiivselt kaasa kõik ettenähtud harjutused ning ülesanded.
Hindamismeetod: Aktiivne osalemine aruteludes.

Koolituse õpiväljundite omandamine on tõendatud ja õppijale väljastatakse tunnistus, kui õppija on nõuetekohaselt täitnud hindamismeetodi ning hindamiskriteeriumi. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta läbitud teemade lõikes.


Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitus toimub täiskasvanute õppimist toetavates õppeklassides. Kontaktõpe toimub standardse varustusega õpperuumides.

 

Koolitaja

Maiken Jaanisk, (MSc, psühholoogia) on õppinud ämmaemandust, psühholoogiat, sotsiaaltööd ja hooldustööd. Aastast 2000 aktiivne koolitaja meeskonnatöö, suhtlemise-, arengu- ja kriisipsühholoogia, kliinilise psühholoogia, geriaatria ja erivajadustega inimeste toetamise teemadel.

 

Lisainfo ja registreerimine SIIN