Juhendamine ja mentorlus (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)
Sihtgrupp: tegevusjuhendajad, tugiisikud, hooldustöötajad
Maht: 8 akadeemilist tundi
Koolituse läbinu tuleb toime praktikantide juhendamisega ning on valmis olema uue töötaja mentoriks vastavalt asutuse regulatsioonidele ning õppimise ja õpetamise heale tavale.
Koolitusele on oodatud töötavad ja õppivad tegevusjuhendajad, tugiisikud, hooldustöötajad.
Nõuded õpingute alustamiseks: Omandatud tegevusjuhendaja või hooldustöötaja kutse või tasemekoolitus läbimisel, sh hetkel õppivad või lühikoolitus läbimisel.
Õppekavarühm: Isikuareng
Õppemeetodid: eneserefleksioon, grupitöö, rollimäng, harjutused, töölehtede täitmine ja analüüsimine.
Soovituslik õppematerjal: Tõnismäe, E. ja Gern, H. (2008). Juhendamine ja mentorlus. Peatükk 5.
Kuidas valida endale sobivat mentorit?
https://www.youtube.com/watch?v=ncWFqqvb-og
Mentorlus - talendi kiireim areng |
TALENDIKOGEMUSE LABOR #11
https://www.youtube.com/watch?v=5YEDm0-CFwU
Teemad
Auditoorne töö (8 akadeemilist tundi)
- Juhendamine ja mentorlus. Mentori roll ja vastutus
- Õpi- ja töökeskkonna hindamine, vastuvõtt töökeskkonda
- Õppe eesmärgistamine. Juhendamise valdkonnad
- Praktikantide ja vabatahtlike juhendamine
- Kovisioon, supervisioon ning tööjuhendamine
- Tagasiside andmine. Kujundav hindamine ja lõpphindamine
Õpiväljundid
- teab juhendaja ja mentori rolli ja vastutust, juhendamise valdkondi
- hindab oma õpi- või töökeskkonna võimalusi
- eesmärgistab tegevusi juhendamisel
- omab valmisolekut juhendada praktikante või olema mentoriks uuele kolleegile
Nõuded õppe lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja -kriteeriumid
Hindamiskriteerium: Õppija osaleb terve koolituspäeva ja teeb aktiivselt kaasa kõik ettenähtud harjutused ning ülesanded. Koolituspäeva lõpus valmib analüüs etteantud vormil.
Hindamismeetod: Aktiivne osalemine grupitöödes ja analüüsi koostamine.
Koolituse õpiväljundite omandamine on tõendatud ja õppijale väljastatakse tunnistus, kui õppija on nõuetekohaselt täitnud hindamismeetodi ning hindamiskriteeriumi. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta läbitud teemade lõikes.
Õppekeskkonna kirjeldus
Koolitus toimub täiskasvanute õppimist toetavates õppeklassides. Kontaktõpe toimub standardse varustusega õpperuumides.
Koolitaja
Maiken Jaanisk, (MSc, psühholoogia) on õppinud ämmaemandust, psühholoogiat, sotsiaaltööd ja hooldustööd. Aastast 2000 aktiivne koolitaja meeskonnatöö, suhtlemise-, arengu- ja kriisipsühholoogia, kliinilise psühholoogia, geriaatria ja erivajadustega inimeste toetamise teemadel.
Lisainfo ja registreerimine SIIN