Räägime autismist (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)

Lisa kalendrisseRäägime autismist (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)24-03-2025 00:00trueRäägime autismist (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)Sihtgrupp: *Alushariduse õpetaja abid ja assistendid*...Tartu Tervishoiu Kõrgkool (Nooruse tn 5, Tartu)

Toimumiskoht: Tartu Tervishoiu Kõrgkool (Nooruse tn 5, Tartu)
Toimumisaeg: E, 24. Märts 2025 - E, 05. Mai 2025
Korraldaja: Tartu Tervishoiu Kõrgkool

Sihtgrupp: Alushariduse õpetaja abid ja assistendid
Maht: 48 akadeemilist tundi

Koolitusele on oodatud Alushariduse õpetaja abid ja assistendid, kes puutuvad oma töös kokku erivajadustega lastega. Vabade kohtade olemasolul saavad koolitusel osaleda ka üldhariduse õpetaja abid ja assistendid.

Kursust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi tegevusest „Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine“ (ESF VÕTI).

Nõuded õpingute alustamiseks: Töötamine või soov töötada erivajadustega lastega.
Õppekavarühm: Lastehoid ja teenused noortele
Õppemeetodid: tõhustatud loeng, arutelud, harjutused

Teemad

Auditoorne töö (22 akadeemilist tundi)

Sissejuhatus teemasse, koolituskava tutvustus. Autismi põhivara
Sagedased käitumismustrid, kirjeldused, selgitused, näited töökogemuse põhjal
Lapsevanema kogemus - oma lapse näited, probleemid lahendused. Küsimused, arutelu
Visuaalne juhendamine
Tähenduslik käitumine
Iseseisvate tööde esitlemine. Kokkuvõttev arutelu

Praktiline töö (10 akadeemilist tundi)
1 isiku vaatlus ja hindamine vaatluslehe alusel

Iseseisev töö (16 akadeemilist tundi)
Autismiteemalise raamatu lugemine ja esitlemine

Õpiväljundid

  • teab autismist tulenevaid käitumise eripärasid ja mõistab nende mõju autismiga isiku igapäevasele toimetulekule;
  • teab visuaalse juhendamise võimalusi ja põhimõtteid;
  • analüüsib erinevaid käitumisolukordi ja arutleb võimalike lahenduste üle (tähenduslik käitumine).

Nõuded õppe lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja -kriteeriumid    

Hindamismeetod: osaleja esitleb hindamislehe alusel tehtud vaatluse tulemusi kaasõppijatele ja selgitab, millised käitumise eripärad põhjendavad antud hinnangut. Osaleja teeb lühikokkuvõtte loetud raamatust ning esitleb seda lõpuseminaril kaasõppijatele. Osaleja analüüsib enesearengut koolituse teemade läbimisel.

Hindamiskriteerium: Osalemine 80% õppetöös.

Koolituse õpiväljundite omandamine on tõendatud ja õppijale väljastatakse tunnistus, kui õppija on nõuetekohaselt täitnud hindamismeetodi ning hindamiskriteeriumi. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise kohta läbitud teemade lõikes.


Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitus toimub täiskasvanute õppimist toetavates õppeklassides. Kontaktõpe toimub standardse varustusega õpperuumides.

Toimumise ajad, algusega kell 14.00:
24.03.2025
31.03.2025
7.04.2025
14.04.2025
21.04.2025
28.04.2025
5.05.2025

Koolitajad

Tiina Uusma - Eesti Autismiliidu ja Tartu Autismiühingu juhatuse liige, Tartu Tervishoiu kõrgkooli kutseõppe osakonna juhataja ja õppejõud, töökogemus eripedagoogina autismiga laste lasteaiarühmas
Marianne Kuzemtšenko - Eesti Autismiliidu juhatuse esimees, Tartu Autismiühingu juhatuse esimees
Helti Pallo - kogemusnõustaja
Brita Maasik - Karolini kooli klassiõpetaja, autismiga laste tugiisik, töökogemus tegevusjuhendajana autismiga inimestega hoolekandeasutuses

 

Lisainfo ja registreerimine SIIN