Aparaadipediküür/jalahooldus (Tartu Tervishoiu Kõrgkool)
Sihtgrupp: tervishoiu ja iluteenindusvaldkonnas töötav spetsialist
Maht: 9 akadeemilist tundi
Koolituse läbinul on teadmised aparaadiga jalahoolduse tegemiseks nii normaalsetele kui ka probleemsetele jalgadele.
Koolitusele on oodatud tervishoiu valdkonna spetsialistid (õde, pereõde, füsioterapeut, hooldaja) või iluteenindusvaldkonnas töötavad spetsialistid (jalaspetsialist, küünetehnik).
Nõuded õpingute alustamiseks: vajalikud on varasemad teoreetilised teadmised inimese anatoomia ja füsioloogia kohta.
Õppekavarühm: Juuksuritöö ja iluteenindus
Õppemeetodid: Loeng, arutelu, praktika
Teemad
Auditoorne töö (3 akadeemilist tundi)
- pediküüriaparaatide ja puuriotsikute tutvustus
- naha ja küüne etioloogia ja patofüsioloogia
- jalalaba naha ja küüneprobleemide hindamine
- hüperkeratoossete küünte probleemide lahendamine
- kalluste töötlemise põhimõtted
- kliendi nõustamine, koduse jalahoolduse soovitused
Praktiline töö (6 akadeemilist tundi)
- pediküüriaparaadi käsitlemine
- puuriotsikute valik
- tervete/ probleemideta küünte hooldus
- hüperkeratoossete küünte hooldus
- naha ja kalluste töötlemine
Õpiväljundid
- teab erinevate pediküüriaparaatide ja puuriotsikute kasutamise põhimõtteid
- teab hüperkeratoossete küünte tekkepõhjuseid ning leevendamise meetodeid;
- teab kalluste tekkepõhjuseid ning nende töötlemise meetodeid;
Nõuded õppe lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja -kriteeriumid
Hindamiskriteerium: koolitusel osalemine 100% ulatuses.
Hindamismeetod: koolitaja poolt ette antud teoreetiliste või praktiliste harjutuste läbitegemine.
Õpiväljundite saavutanule väljastatakse tunnistust, mitte saavutanule tõend.
Õppekeskkonna kirjeldus
Õppekeskkonnaks on jalaraviõppe praktikaklass, mis aitab kaasa õpiväljundite saavutamisele.
Koolitaja
Erika Gering, sotsiaalteaduse magister (MA). Tervishoiu alane kõrgharidus, praktiline töökogemus Jalaravi kliiniku jalaraviõde-koolitajana. Pedagoogiline ettevalmistus ja podoloogiline väljaõpe Saksamaal.
Lisainfo ja registreerimine SIIN