"Igapäevaselt pöördub perearstikeskustesse pea 80 000 patsienti, pöördumiste põhjused on väga erinevad alates valudest, verejooksudest kuni töövõimetuse tuvastamiseni. Hetkel lisanduvad muidugi tavapärasele lõputud küsimused Covidi kohta. Perearstikeskustes on vaja lahendada probleeme ja teha otsuseid väga suure aja surve all. Kui otsused jäävad langetamata, siis tekib ummik, mis varem või hiljem viib õdede ja artside läbipõlemiseni ning patsientide rahulolematuseni. Enamik patsientide rahulolematuse põhjustest on seotud kättesaadavusega. Patsiendid kurdavad, et nad ei saa perearste telefonitsi kätte, ei saa vastuvõtule aega," selgitab perearst Diana Ingerainen.
"Aega juurde saada niisama lihtne ei ole, üks võimalus on kasutada automatiseerimist. Saab luua IT-süsteeme, mis aitavad varasemalt sisestatud andmete alusel pakkuda otsustustuge," lisab ta.
"Astma on üks vähestest kroonilistest haigustest, mille õige ravi annab patsiendile parema enesetunde. Kuidas kiires töövoos aru saada, kas ravi on õige või võib olla probleeme - selleks on loodud automaatne analüüs digiretseptikeskuses. IT-süsteemid annavad retseptikeskusesse logides märku, kas baasravi on õigesti välja kirjutatud või peab ravi korrigeerima. Lisaks on loodud automaatne abi ePerearstikeskusesse, mis palub astmaga patsiendil täita Astma Kontrolli Test (AKT). AKT skoor annab kiire indikatsiooni, kas on vaja sekkuda või jätkata sama raviskeemiga. Pilootprojekt on hetkel läbi viidud astma näitel, aga sama loogikat - andmete alusel luua algoritme, mis aitaks kiirendada otsuste langetamist sekkumiseks, saab rakendada kõikide krooniliste haiguste ja tervise riskitegurite osas. Rohkemgi veel, mõistlik on vaadata inimest kui tervikut kõiki haiguseid ja tervise riskitegureid arvesse võttes," räägib Ingerainen digitaalsetest abimeestest.
Loe lähemalt ja registreeru:
Uusimad teadmised astma ravist - rahvusvaheline juhis ja digitaalsed abimehed astma ravis